UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 28. augusta 2015

Jablkovo-čokoládové rezy


Výborný, jemný a zároveň veľmi svieži zákusok s jemnou čokoládovou polevou.


cesto:

5 vajcia

220 g kryštálového cukru
1 dl vody
1 dl oleja
270 polohrubej múky
30 g kakaa
1 prášok do pečiva


1. Bielka s cukrom vyšľaháme na veľmi tuhý sneh.


2. Do vyšľahaných bielkov, pridávame postupne po jednom žĺtky a prešľaháme. Ďalej pridáme vlažnú vodu a postupne aj olej.


3. Do toho po častiach pridáme preosiatu múku, ktorú sme si zmiešali s kakaom a práškom do pečiva.


4. Cesto vylejeme na plech, ktorý sme si vystlali papierom na pečenie.

Veľkosť plechu je 35 x 24 cm. Pečieme pri teplote 180-190°C asi 30-35 minút.

5. Po upečení necháme mierne prechladnúť , papier strhneme a korpus dáme naspäť na plech. Necháme úplne vychladnúť a medzi tým si pripravíme jablkovú plnku.



jablková plnka:


1 kg už očistených a nakrájaných jablk

3 lyžice cukru (množstvo cukru podľa kyslosti jablk, ja som ich mala dosť kyslé)
2 dl vody

na hustý puding potrebujeme 

2 zlaté klasy alebo 2 vanilkové pudingy 
4 dl vody
5 lyžíc cukru


1. 

Do hrnca si dáme očistené a nakrájané jablka.



Podlejeme ich 2 dl vody, pridáme cukor, privedieme k varu a za občasného miešania  ich varíme asi 15 minút.


2.

Po 15 minútach odstavíme, pozrieme či tam nie je veľa šťavy, ja som mala asi tak pol deci, tak som ju odobrala aby to nebolo príliš riedke, pretože som mala dosť šťavnaté jablká. 
Takto rozvarené jablka ešte za horúca rozmixujeme, klasickým alebo ponorným mixérom. Jablka dáme bokom a hneď si začneme variť hustý puding. Pokiaľ uvaríme puding, jablká si občas premiešavame, aby nám mierne prechladli.



3.
Uvaríme si puding. Do 4 dl studenéj vody si dáme cukor, vanilkové pudingy a poriadne premiešame. Dáme variť a za stáleho miešania uvaríme hustý puding. 
Za občasného miešania ho chladíme len cca 10 minút.


4.

Takto ešte za tepla puding pridáme do mierne vychladnutých jablk a poriadne spolu premiešame. Vznikne nám polohustá-poloriedka jablková plnka.



Plnku vylejeme na cesto. Okolo cesta som si spravila s papiera na pečenie zábrany, aby mi plnka zbytočne nestekala. 



Takto pripravený koláč dáme vychladiť  na 2 hodiny do chladničky. Po 2 hodinách, nám plnka pekne stuhne a môžme ju poliať jemnou čokoládovou polevou.



5.

čokoládová poleva ganache:


200 ml smotany na šľahanie (mala by byť 33%, ale ja som použila 31%)


100 g čokolády na varenie


 1 lyžička masla



Smotanu privedieme k varu, odstavíme pridáme polámanú čokoládu, maslo a poriadne premiešame.


Za občasného miešania mierne vychladíme a keď začína mierne hustnúť nalejeme na vychladenú plnku.


Skvelé na čokoládovej poleve genache je to, že keď ju dáte na koláč nikdy nestuhne tak, že sa vám bude pri krájaní lámať, ale bude vždy jemné vláčna.






8 komentárov:

  1. Neskutočne nádherne nakrájané rezy...ja vždy obdivujem tvoje zákusky ako ich máš bezchybne nakrájané, pečiem veľmi rada, ale krájanie priam nenávidím, natrápim sa dosť pri krájaní...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Evi, tento zákusok sa krájal veľmi dobre, plnka krásne stuhla a čokoláda je mäkká, čiže sa neláme, dôležité je mať ostrý nôž, ešte raz vďaka za pekný komentár :)

      Odstrániť
  2. ..pre mna trosku nevýrazná chuť

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. chuť trocha závisí od použitia druhu jabĺk, ale myslím že sa to dá doladiť, buď pridaním cukru alebo pridaním kyslosti

      Odstrániť
  3. Určite vyskúšam musí byť výborný.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem za recept. Trochu som si ho upravila: Do jabĺk som vytlačila 1 citrón, nasypala 2 vanilkové cukry (nie vanilínové) a pudingový prášok (75 g maizeny) rozpustený vo vode som naliala rovno do rozvarenych a rozmixovaných jabĺk, takže som ušetrila 1 hrniec ��. Do čokoládovej polevy som rozlámala 200 g čokolády, pretože mi to nechcelo stuhnúť (je pravda, že na maslo som zabudla...) Menej cukru do cesta dávam vždy a teraz tomu nebolo inak.
    Koláč je výborný - stravníci sú spokojní ��
    Recept je dobrý, keď sa zíde viac ľudí.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.