UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

štvrtok 1. októbra 2015

Jemný ovocný koláč s kyslou smotanou




Vynikajúci, šťavnatý zákusok s veľmi jemnou pudingovou chuťou, ktorý si zamilujete. Rýchly, jednoduchý a nenáročný na prípravu.

1. cesto

1 hrnček hladkej múky
1 hrnček polohrubej múky
1 hrnček mlieka 
1 hrnček kryštálového cukru
1/2 hrnčeka olej
2 vajcia
1 kypriaci prášok

hrnček - 2,5 dl

2. cesto:

1 hrnček práškového cukru
2 tégliky kyslej smotany - čiže spolu 400 g
2 vajcia
1 vanilkový puding - prášok

1 väčší ovocný kompót, ja som použila broskyňový




Postup:

1.
Pripravíme si prvé hustejšie cesto. Vyšľaháme si vajcia s cukrom, potom pridáme mlieko a olej. Nakoniec primiešame preosiatú múku s práškom do pečiva.

2.
V druhej miske si pripravíme druhé cesto. Vajička si vymiešame s cukrom, pridáme kyslú smotanu a nakoniec pridáme pudingový prášok, dôkladne premiešame.

3.
 Na vymastený a múkou posypaný plech si nalejeme polovicu prvého hustejšieho cesta, 
na to vylejeme cik-cak lyžicou druhé riedke cesto a na to poukladáme pokrájané ovocie.
Nakoniec na to vylejeme druhú polovicu hustejšieho cesta.
Dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 170°C a pečieme asi tak 50 minút.

Rozmer plechu 26x36 cm.



11 komentárov:

  1. Musím naozaj pochváliť. Je veľmi jednoduchý, výborný:-). Trošku som obmenila recept tým, že som broskyne zo spodnej strany namáčala v strúhanom kokose, tým pádom neklesli a zostali v tej pudingovej vrstve. Super!:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Je vyborny. Tip na malu zmenu: smotanu zamente za 500g tvarohu (idealne tvaroh z vanicky) a miesto ovocia dajte na este neupeceny kolac pomocou lyzice kopceky slivkoveho lekvaru a sup s tym do rury. Je to tiez MNAM :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem za recept ��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je naozaj jednoduchý a výborný robila so ho už s egrešami aj čučoriedkami

      Odstrániť
  4. Aký veľký plech si použila prosím ťa?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Výborný, do hustého cesta som pridala kakao a navrch som dala čučoriedky a jablko (čerstvé), nakoľko som nemala kompót, ale výsledok na jednotku 😍

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.