UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

sobota 19. decembra 2015

Medové rezy bez vaľkania cesta


Úžasne jemný a vláčny zákusok, plný medovej chuti a vône.
Zbožňujem medové rezy ale nepiekla som ich často, pretože ma odrádzalo pracné váľkanie cesta. Od kedy som vyskúšala tento recept, pečiem ich oveľa častejšie, ide to veľmi jednoducho a rýchlo.

cesto:


 250 g Hery alebo masla

3 polievkové lyžice medu

3 vajcia

300 g práškového cukru

400 g hladkej múky

1 čajová lyžička sódy bikarbóny

mlieko podľa potreby,  ja som dávala asi 5 lyžíc, záleži od veľkosti vajec


rozmer plechu je 36x26 cm



postup:



1.

V mise nad parou si rozpustíme maslo, pridáme med, vajcia, práškový cukor a preosiatú múku zmiešanú so sódou bikarbónou. Všetko spolu premiešame, aby sa nám cesto pekne spojilo, 
ak je cesto príliš husté pridáme podľa potreby trocha mlieka a znova premiešame. 
2.

Cesto si rozdelíme na 4 rovnaké časti, najlepšie je si to odvážiť. Na plech si dáme papier na pečenie a rovnomerne naň rozotrieme jednú časť cesta až po okraj. 
Zvyšné cesto nechávame na teplom mieste, aby sa nám s ním jednoduchšie pracovalo.
Najlepšie je mať dva rovnaké plechy, pretože kým sa nám jedno cesto pečie, druhé si zatiaľ pripravíme a máme to rýchlejšie hotové.


3.

Pečieme pri teplote 175°C asi 12 minút. Cesto je hotové keď zhnedne a okraje nám stmavnú. 
Upečený plát necháme mierne vychladnúť a potom z neho stiahneme papier. Ide to veľmi ľahko, len treba dávať pozor aby ste si nezlomili plát cesta.

4.

Keď nám platy vychladnú, prvý plát namažeme polovicou plnky, 
druhý plát džemom
a tretí plat druhou polovicou plnky. Zakryjeme posledným platom, povrch zákuska zaťažíme, aby sa nám zákusok pekne spojil a necháme minimalne 12 hodín takto zaťažený na chladnom mieste (špajz atď..nie v chladničke).

Po 12 hodinách povrch koláča potrieme jemnou vrstvou džemu, polejeme čokoládovou polevou a ďalej ho už môžme skladovať v chladničke. Zákusok je výborný hneď na druhý deň, ale najlepší je po dvoch až troch dňoch.



plnka:




400 ml mlieka

1 vanilkový pudingový prášok

5 lyžice kryštálového cukru

200 g Hery alebo masla

1 lyžička vanilkovéj esencie (nemusí byť)

1 smotanové salko v tube

džem výraznej chuti
                                                                                                     



1. Do mlieka dáme cukor a puding, poriadne premiešame a za stáleho miešania privedieme k varu. Varíme 1 minútu, odstavíme, puding prikryjeme potravinárskou fóliou a necháme vychladnúť na izbovú teplotu.

2. Keď nám puding vychladne primiešame do neho maslo, ktoré musí mať tak isto izbovú teplotu, aby sa nám plnka nezrazila a poriadne vyšľaháme. 

3. Nakoniec pridáme salko (tiež izbovej teploty) a ešte došľaháme.




čokoládová poleva:



100 g čokolády na varenie alebo horkej čokolády

25 g cery
1 kávovú lyžičku oleja

Čokoládovú polevu si pripravíme rozpustením čokolády, tuku a oleja nad parou alebo na veľmi jemnom plameni.




25 komentárov:

  1. Zaujímavá príprava cesta, to som ešte neskúšala. Piekla som tiež medové rezy a zase iné ako po iné roky, vlastne som skombinovala dva recepty, medové rezy u nás nesmú chýbať na vianočnom stole...tie tvoje sú ako všetko od teba nádherné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evička, veľmi pekne ďakujem. Tento recept je jednoduchý a určite stojí za vyskúšanie. Vždy som piekla klasické vaľkané, ale od kedy som vyskúšala tento recept, pečiem len tieto. Taktiež u nás nesmú chýbať na vianočnom stole :)

      Odstrániť
  2. D'akujem za recept fantastickych rezov!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prosim vas,na aky rozmer plechu to vyjde?Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Určite sú tie medové rezy fantastické, ale keďže tam ide pol kila masla, tak aj veľmi kalorické...takže ja si to kvôli zvýšenému cholesterolu vôbec nemôžem dovoliť...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď si dáte jeden kúsok a potom pol hodinovú prechádzku, nič sa vám nestane :)

      Odstrániť
  5. vyzera to na vynikajuci recept - rada by som ho pouzila.
    Co je "Salko" - je to slahacka?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ahoj ja dnes vecer budem od teba robit medove rezy, tak dufam ze sa podaria =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj raspberry brunette. Tvoje medove rezy boli vynikajuce, kazdemu chutili a moj manzel sa ich nevedel dojest =) Dovolila som si ale urobit malu obmenu. Do cesta som pridala lyzicu kakaa a do plnky lyzicu brandy =) Ako jam som zvolila slivkovy lekvar ktory sa do kolacika skvele hodil! Urcite este budem robit, kedze medove rezy su moja srdcovka. Na silvester chceme nieco lahsie, tak skusim spravit tvoj yougurt loaf s kuskami cokolady :-)

      Odstrániť
    2. Ahoj Janka, veľmi ma teší, že sa vám koláčik vydaril a hlavne chutil. Ďakujem.

      Odstrániť
  7. Odpovede
    1. Cera je 100 % rastlinný tuk, kúpite bežne v potravinách.

      Odstrániť
  8. Odskúšané a sú fantastické ďakujem za recept😋😋😋

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dobrý deň doteraz som pieko valkane cesta no toto vyzerá fakt zaujímavo určite vyskúšam zákazníci sa potešia ďakujem a prajem ešte veľa skvelých nápadov 😊

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dobrý deň. Vyskúšala som tento recept a je vynikajúci.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Dobrý deň �� mozem do plnky miesto conde salca pouzit jesenku?

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Vyskúšal som ho spraviť.Výborný.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Fantastické :) na Vianoce zožali veľký úspech

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Fantastické :) na Vianoce zožali veľký úspech

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Fantastické :) na Vianoce zožali veľký úspech

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.