UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

sobota 13. februára 2016

Kuracie rolky na jablkách


Šťavnaté, voňavé, veľmi jemné mäsko plné maslovéj chuti. Tieto rolky sú u nás veľmi obľúbene a pripraviť ich môžte aj z bravčového mäsa. Skvelé jedlo aj na slávnostnejšie príležitosti.


4 ks kuracie prsia, cca 500 g
1 hrnček strúhanky
1 hrnček -  cca 150 g strúhaného syra (eidam 45%)
125 g masla
4 strúčiky cesnaku, nemusí byť ak to chcete jemnejšie
plátky šunky, najlepšia je zaúdená ( ja som nemala, tak som dala inú)
3 jablká
2 väčšie cibule
citrónová šťava z polovice citrónu
soľ, čierne korenie 
provensálke korenie, korenie na pečené kura


1.
Mäso si nakrojíme tak, aby vznikol čo najväčší plátok a veľmi mierne naklepeme. Osolíme a okoreníme.

2. 
Maslo si rozpustíme a vmiešame roztlačený cesnak.

3.
Strúhanku zmiešame so syrom.

4.
Mierne vyklepané mäso poriadne namočíme do roztopeného masla a hneď obalíme v syrovej strúhanke. 
Na každý kúsok položíme šunku a mäsko zrolujeme.
5.
Olúpané jablka a cibuľu pokrájame na kocky.
Do vyššieho pekáča nalejeme trocha oleja, ďalej do neho pridáme cibuľu a jablká. Poukladáme rolky, všetko polejeme citrónovou šťavou, pridáme zvyšné maslo, okoreníme provensálskym korením 
a korením na pečené kurča. Podlejeme vodou asi tak do 1/3 výšky mäsa a takto nezakryté dáme zapiecť na 15 minút pri teplote 240°C.

6.
Po 15 minútach pekáč zakryjeme, teplotu znížime na 220°C a zakryté pečieme ďalších 40 minút. Po 40 minútach odokryjeme a zapečieme ďalších 10 minút. 
Čiže celková doba pečenia je 1 hodinka a 5 minút.





6 komentárov:

  1. Vynikajúce, dnes som odskúšala :-). Len syru som dala trochu viac, tých 15 gramov sa mi zdalo málo.Môžem znovu len potvrdiť, že čo recept od "raspberrybrunette", to perla. Ďakujem. A.M.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To vyzerá úžasne, milujem mäso v kombinácii s ovocím, hlavne s jablkami. Recept už mám v záložkách, pri najbližšej príležitosti ho určite vyskúšam :)
    Katka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Musí tam byť tá strúhanka?Nestačil by syr?

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.