UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 9. decembra 2016

Citrónové pečiatkové sušienky




Krásny predvianočný čas prajem priatelia.
Myslela som si, že sa tohtoročnému pečiatkovému šialenstvu vyhnem, išlo to tak trocha mimo mňa, ale keď som náhodou pri predvianočných nákupoch zbadala tieto nádherné pečiatky, ktoré na mňa akýmsi zvláštnym spôsobom z pultu kričali kúúúp si ma, tak som neodolala. 
Recept ma napadol veľmi rýchlo, pretože tieto jemné, voňavé a krehučké citrónové keksíky už pečiem veľmi dlho, takže po minimálnych úpravach cesta som ich skúsila pečiatkovať. Sušienky pri pečeni krásne držia tvar a neroztekajú sa.


cesto:



320 g hladkej múky

200 g Hera maslova

100 g práškového cukru

2 žĺtky

nastrúhana kôra s 1 citróna

trocha vanilkovéj esencie alebo vanilkový cukor



postup:



1.
Múku, práškový cukor preosejeme, premiešame, pridáme heru, žĺtky, citrónovú kôru, vanilkovú esenciu a vypracujeme hladké cesto.


2.
Cesto necháme odpočívať 1 hodinu.

3.
Cesto vyvaľkáme na hrúbku pol centimetra, povrch veľmi jemne prejdeme omúčenou rukou, aby sa nám pečiatky nelepili. Pečiatku taktiež mierne omučíme, oklepeme poriadne od múky a následne ju vtlačíme do cesta. Pečiatku mierne zatlačíme, snažíme sa tlačiť rovnomerne, aby bol pekne otlačený celý vzor pečiatky. Otlačené pečiatky vykrajujeme pomocou rôznych vykrajovačiek.

4.
Kolieska ukladáme na plech, ktorý sme vystlali papierom na pečenie.

5.
Pečieme pri teplote 180°C. Po 5 minútach rúru otvoríme aby vyšla para asi na 2-3 sekundy a hneď ju zatvoríme. Celková doba pečenia je asi 10 minút, ale treba to odsledovať, pretože každá rúra pečie inač.

6.
Po upečení ich môžme naplniť džemom alebo hocijakou plnkou. Výborné sú aj neplnené a dajú sa krásne zabaliť ako milý darček.
Ja som ich plnila citrónovou plnkou.



citrónová plnka:



0,3 l mlieka

1 vanilkový pudingový prášok

3 lyžice kryštálového cukru

130 g Hery maslovej alebo masla

citrónová šťava s pol citróna


Do mlieka dáme cukor, pudingový prášok, citrónovú šťavu, poriadne premiešame a za stáleho miešania privedieme k varu. Za stáleho miešania varíme 1 minútu, odstavíme, puding prikryjeme potravinárskou fóliou a necháme vychladnúť na izbovú teplotu.

Keď nám puding vychladne primiešame do neho maslo, ktoré musí mať tak isto izbovú teplotu, aby sa nám plnka nezrazila a poriadne vyšľaháme.






16 komentárov:

  1. Wau, super recept urcite vyskusam, akurat som hladala recept na peciatkkove susienky, dakujem krasne urcite vyskusam aj plnku

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja ďakujem za komentár, nech sa vydaria a chutia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mna by zaujimalo, ako dopredu pred vianocami ich mozem pripraviť aj s tým krémom, aby vydržali? Alebo sušienky napiect dopredu a zlepovať až tesne pred sviatkami?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Lenka, treba to piecť tak ako ste zvyknutá piecť ostatné vianočné pečivo, môžte ich upiecť aj skôr a naplniť až potom.Po naplnení zmäknú, no ja ich pečiem tesne pred sviatkami a plním ich tak 1-2 dni po upečení, mám rada na vianoce čerstvé pečivo. Tieto som piekla manželovi na oslavu.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherné sušienky...tiež som piekla citrónové kolieska, nie také nádherné ako tvoje, podobný recept, len tam ide dosť citrónovej šťavy aj do cesta aj do plnky a dokonca aj do cukrovej polevy :)som zvedavá ako budú chutiť, kolieska sú už upečené ale plniť budem až neskôr. Pekné predvianočné pečenie.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem Evka za pochvalu a krásne predvianočné pečenie aj tebe :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dnes napecene,zatiaľ bez plnky..ale chutia a vonaju super!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Chcem vyskúšať, ale mám len obyčajnú Heru.nevadi?som začiatočník v peceni. A miesto citrónovej kôry môžem dať škoricu? Ďakujem za odpoved

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaja, môžeš použiť aj obyčajnú heru, to ostatné neodporúčam.

      Odstrániť
  9. Tieto sušienky sú velmi zaujímavé s tými pečiatkami..kde ich kúpim?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdravim,ja som kupila od Tescomi,veľmi som s nimi spokojná

      Odstrániť
    2. Ja som kúpila pečiatky v TEDDY

      Odstrániť
  10. Su nadherne, dnes som kupila peciatky, zajtra susienky upeciem. Uz sa tesim.
    Som velmi rada, ze som tu nasla citronove. Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Taaak dnes upecene. Ja som dala original maslo a citronovy cukor ale bomba .Vidim to na dalsiu davku 😍😍

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ja som robila rovno z 2 davok. Nech mam pre hosti ku kave. Su krehunke, ale pekne drzia tvar, cize peciatka na nich zostala. Dakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Perfektne peciem uz par rokov

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.