UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 17. novembra 2017

Šľahačkové pečivo



Úžasne jemné a nadýchané, u nás veľmi obľúbené vianočné pečivo lahodnéj chuti, ktoré sa rozplýva na jazyku. Jednoduchý recept, ktorý sa u nás dedí z generácie na generáciu. Pečivo je konzistenciou niečo medzi lístkovým a lineckým pečivom, no kedže do cesta neide cukor, tak ho môžete použiť na viacero spôsobov. Či už na slano pridaním soli s použitím rôznej posýpky, ale výborne sú aj obaľované škoricovým cukrom.





cesto:


350 g hladkej múky

250 masla alebo margarínu

250 ml šľahačkovéj smotany 33 %

štipka soli

--------

práškový a vanilkový cukor na obaľovanie po upečení




postup:



1.
Preosejeme si múku do ktorej pridáme maslo izbovej teploty, šľahačkovú smotanu, soľ a vypracujeme cesto. Netreba to dlho miesiť, stačí aby sa nám to pekne spojilo a vzniklo z toho cesto, ktoré dáme odpočinúť cca na hodinku do chladničky.


2.
Potom si cesto vyvaľkáme na hrúbku cca 0,5 cm, nie viac a vykrajujeme formičkami rôzne tvary. Veľkosť asi ako klasické linecké pečivo, no skôr radšej menšie, podľa vlastnej fantázie.

3.
Uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie



a pečieme vo vyhriatej rúre na 170 °C asi 15 minút. Treba to odsledovať, pretože každá rúra pečie ináč, v strede by mali byť upečené. Ešte horúce obalíme vo vanilkovom a práškovom cukre.




8 komentárov:

  1. Toto cesto má skutočne všestranné využitie...ja z neho robievam plnené rožteky s orechami, lekvárom, makom ale samozrejme aj čisté pečivo je z neho výborné...krásne hviezdičky, Vianoce už môžu byť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Evka, tie plnené určite skúsim, vďaka za tip :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. zrejme to vyskúšam, šľahačkové som ešte nepiekla, ale trocha sa bojím pečenia, aby mi neprihoreli

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ako ho skladujete, prosim? Nezmäkne v plechovej dóze? Je perfektne , chrumkavo krehke.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zákusky sú veľmi pekne mám aj nejaké napísané a odskúšané

    OdpovedaťOdstrániť
  6. robila som podľa receptu a na skoro všetkých mi počas pečenia vznikla veľká bublina z cesta, ktorá pri obaľovaní v cukre praskla, čiže neboli veľmi pekné, neviete mi prosím poradiť, v čom bol problém?

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.