UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 6. apríla 2018

Čokoládové rezy



Ak máte radi čokoládové zákusky minimálne tak ako ja, tak tieto rezy vám zaručene odporúčam všetkými desiatimi. Plnka mi svojou ľahkosťou, chuťou a konzistenciou pripomína ľadovú čokoládu, ktorá spolu s nadýchaným vláčnym cestom a orechovými guľôčkami zanechá nezabudnuteľný lahodný pocit na jazyku.




cesto:



4 vajcia

200 g kryštálového cukru

70 ml vlažnej vody   

70 ml oleja         

270 g polohrubej múky

30 g  kakaa

1 prášok do pečiva



postup:


1.
Pripravíme a upečieme si cesto.
Žĺtky vyšľaháme s cukrom, vlažnou vodou a olejom. Po vyšľahaní pridáme do vyšľahaných bielkov. 
Do toho si primiešame preosiatú múku s kakaom a práškom do pečiva. Dôkladne a jemne premiešame. 



2.
Cesto vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie a pečieme pri teplote 180°C asi 30 minút. Rozmer plechu 34 x 25 cm. 
-----------------
Ak cesto šľaháte kuchynským robotom, tak celé vajíčka vyšľaháme na najvyššom stupni s cukrom, pridáme vlažnú vodu a olej. 
Po vyšľahaní pridáme preosiatú múku s kakaom a práškom do pečiva.

3.
Po upečení a miernom vychladnutí cesto prevrátime, stiahneme papier a necháme vychladnúť.

4.
Vychladnuté cesto prekrojíme na polovicu.



5.
Polovice cesta dáme na seba a okraje orežeme.



Orezané okrajky si odložíme, budeme z nich robiť guľôčky na ozdobu.

6.
Pripravíme si čokoládovú plnku.


čokoládová plnka:


500 g mascarpone

250  ml 33% šľahačkovéj smotany

80 -100 g práškového cukru /podľa chuti

120 g čokolády   / miešala som 50:50 čokoládu na varenie 52% a horkú 74% 


Najprv si prevaríme smotanu, keď začne vrieť odstavíme ju, necháme cca 1 minútu vychladnúť a hneď ňou zalejeme nadrobno polámanú čokoládu, Jemne premiešavame, aby sa nám to pekne spojilo, prikryjeme fóliou a necháme v chladničke poriadne vychladiť aspoň na 4 - 5 hodín.

Mascarpone si jemne vyšľaháme s práškovým cukrom, netreba to dlho šľahať aby sa nám to neprešľahalo cca 1 - 2 minúty. Pridáme vychladenú čokoládovú šľahačku


a spolu prešľaháme na hustý krém, znova to nešľaháme dlho aby sa nám to neprešľahalo, cca 2-3 minúty.

7.
Plnku si rozdelíme na tretiny, jednou tretinou naplníme stred


a zvyšnou plnkou natrieme vrch a dozdobíme.


8.
Z orezaných okrajkov cesta si môžme pripraviť guľôčky na ozdobu, pridaním džemu, nutely, pripadného zvyšného krému a trochou strúhanky. Obalila som ich nasekanými orechmi, ktoré som predtým opiekla na suchej panvici, no môžte použiť aj kokos.

6 komentárov:

  1. Dakujem za dalsi skvely receptik.Som si dovolila sa inspirovat a trosku pozmenit.S bielou cokoladou,kokosom a jahodovym dzemom.Piskota dost vyskocila,nabuduce dam o vajicko menej�� Nabuduce vyskusam aj s hnedou coko, dakujem��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáte za čo Zdenka, veľmi ma teší že ste sa inšpirovali :)

      Odstrániť
  2. Luxusný koláčik, viem si predstaviť že chutil výborne aj keď u nás mascarpone nemusí byť, nahrádzam ho jemným tvarohom :))). Pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dnes som ho robila je vynikajúci ja som ešte upečené cesto natrela malinovým lekvárom :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.